Header Ads

Kimma oh Kimma! RM55 juta tu sikit, pasal apa tak cakap PR janji jawatan PM terus

WarkahDaily – Aku tengok kesian jugak dengan puak-puak Kimma ni, dari dulu lagi nampak semacam terhegeh-hegeh asyik mengharapkan Barisan Nasional (BN) menerimanya sebagai parti komponen.


Presiden KIMMA...Pakai baju pun dah ada cap Umno, tak peliklah kalau main serkap jarang (tuduh) PR sogok duit.
Dah bermacam-macam cara dah depa cuba semata-mata mahu perhatian pemimpin BN. Namun satu pun tak laku.

Bukan orang tak tahu, depa ni nak sertai BN ada sebab tertentu. Depa ni minoriti tapi nak jadi bumiputera, dengan kata lain, kalau dah sertai BN, masa depan depa terjaminlah kononnya. Mujur-mujur dapat jadi komponen BN, dapatlah perjuangkan nak jadi bumiputera pulak.

Dah satu lagi khurafat di zaman moden kini. Bergantung harap kepada BN untuk hidup. Menyangka, hanya BN yang boleh jaga depa.

Dah 30 tahun lebih merayu nak masuk BN, tapi tak diterima jugak. Sekarang depa nak guna cara provok pulak dah. Sejak tahun 1976 lagi tu..kematu dah bontot kalau duk tunggu BN pelawa depa.

Sekarang ni, depa guna cara lain pulak. Tapi nampak semacam mengugut BN aje. Ala...itu cara budak-budaklah wahai Kimma.

Hangpa nak perhatian BN dengan menghentam dan menuduh musuh BN iaitu Pakatan Rakyat (PR). Cara lama lah tu...advance lah sikit.

Laporan akhbar semalam menyebut, Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader.


Jangan main tuduh aje bro!...kalau betol ada, baik hangpa pi report kat SPRM atau polis pasal hangpa disogok.

Dalam laporan berkenaan, konon Kimma telah ditawarkan seseorang sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai PR.

“Dia (pemimpin PR) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu, ” dakwa presiden Kimma.


Hangpa ingat PR ni kaya-raya macam pemimpin Umno-BN ke, senang-senang nak sogok orang lain masuk PR...nak jaga makan sendiri pun tak cukup...inikan pula nak sogok hangpa dengan wang sebanyak itu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka, ” tuduh presiden Kimma lagi.


Nak bohong pun, biarlah berpada-pada. Jangan nampak sangat bodohnya. Semua dah tahu, hangpa sengaja buat provokasi konon nak bagi pemimpin BN terima hangpa.

Selepas duk kata orang sogok dia, lepas tu mengaku pulak dirinya setia kat BN. Kan nampak semacam mengampu agar dapat perhatian. Ces...cara murahan! Konon BN kenalah terima hangpa sebab hangpa jenis tak kebuluq RM55 juta tapi lebih dari itu...baru gelap mata...Ala RM55 juta apa kelas, kalau masuk BN lagi banyak dapat woo. Taktik..taktik...
Dikuasakan oleh Blogger.