Header Ads

Lantaklah AC Mizal nak masuk Umno pun, takdak sape heran pun

WarkahDaily – Sebelum Bob Lokman nak umum sertai PAS tempoh hari, ramai tertanya-tanya siapakah gerangan artis yang mahu sertai parti Islam itu, bahkan ketika pengumuman penyertaan artis berkenaan ke dalam PAS, ramai anak muda bertakbir dan masing-masing gembira dengan perkembangan itu.


Hehehe…memang sesuai sangat AC Mizal dengan Umno.| foto kartunjahanam.blogspot.com
Semua terkejut dengan penampilan baru Bob Lokman yang amat berlainan ketika menjadi artis dahulu yang terkenal dengan lawaknya. Namun seorang yang dulunya tidak mengambil berat dengan perjuangan Islam dan masa depan Islam di Malaysia, kini semenjak menyertai PAS, ke hulu ke hilir, beliau bawa satu harapan untuk perjuangan Islam. Demi Islam, Bob Lokman terus disanjung.

Menyedari akan hakikat artis sudah mula mendekati parti Islam itu, Umno merasakan mereka semakin tidak relevan. Umno terdesak kini cuba mengalih perhatian umum konon artis juga mahu mendekati parti sekular itu.

Baru-baru ini jelas terbukti, Umno yang tidak mahu ketinggalan mendapat tempat di hati para artis, telah disertai seorang artis, AC Mizal dan isterinya.

Mungkin kerana tidak mahu dikatakan tidak mendapat tempat di hati artis, Ketua Pemuda Bahagian Ipoh Barat, Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi dikatakan berusaha mendapat persetujuan AC Mizal untuk menyertai Umno.

Bagi AC Mizal, beliau menyatakan terus menyertai parti sekular itu selepas dipelawa menyertainya oleh Syamsul Baharin kerana merasakan Umno sesuai dengan jiwanya.

“Saya terus menerimanya kerana selama ini saya lihat (Umno) begitu komited dalam perjuangan demi menegakkan keadilan,” kata AC Mizal.

Namun kini, tiada siapa mengendahkan AC Mizal kerana masuk Umno. Siapa tak kenal AC Mizal dan bagaimana penampilannya yang kini sudah bergelar ’Datuk’ yang diterimanya daripada Istana Pahang.

Penulis 100% menerima pernyataan AC Mizal yang Umno adalah sesuai dengan jiwanya dan selari dengan perjuangannya.

AC Mizal juga mendakwa, ada parti pembangkang yang mempelawa beliau menyertai mereka. Tapi aku rasa sesak nafas jika AC Mizal yang terkini mahu menyertai parti pembangkang. Lebih-lebih lagi parti yang disertai Bob Lokman kecuali AC Mizal berpenampilan seperti Bob Lokman kot.

Jika dengan penampilan sekarang, aku pasti Umno adalah tempat sesuai AC Mizal. Dan aku nak tegaskan, Pakatan Rakyat tidak langsung merasa rugi dengan penyertaan AC Mizal ke dalam Umno yang memang terkenal perjuangan sekularnya.
Dikuasakan oleh Blogger.