Header Ads

Timb Ketua UMNO Kuala Kedah anggap ahli Umno bodoh macam kambing

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah Dato’ Jamil Idross (gambar) dalam satu ceramah politik di Kuala Kedah berkata, PAS mungkir janji. Dalam manifesto pilihanraya dulu janji nak bagi dekat warga emas RM300 seorang. Bila menang haram tak bagi pun.

Bang Men oii, hang ambik tang mana ‘manifesto PAS’ tu.

Aku belek manifesto PAS hak ori ataih bawah, depan belakang tak jumpa pun ayat yang hang pi dok ceramah depan 255 orang ahli UMNO masuk UMNO baru-baru ni.

Ada dua kemungkinan dari kenyataan bohong Bang Men tu:

1) Bang Men bersyarah depan orang UMNO, dia anggap jenih UMNO ni kalau kata taik kambin tu buah gheyang pun depa akan makan, sebab pecaya bulat-bulat apa pemimpin atas depa kata. Maknanya, Bang Men anggap ahli UMNO ni buleh ditipu bila-bila masa.

2) Dia tak pernah tengok pun manifesto PAS jadi dia minta manifesto tu kat Sobri Sudin. Jadi manifesto hak dia baca tu karya Sobri Sudin yang telah direka & putarbelit, bukan manifesto hak ori punya. Untuk maklumat Bang Men tak dak dalam manifesto PAS janji nak bagi warga emas seorang RM300.

Fitnah, tipu, bohong, putarbelit dah jadi rukun UMNO. Kalau rakyat masih nak percaya UMNO sama macam pakat ikut depa pi terjun kolam taik. Jangan jadi bodoh. -TKO
Dikuasakan oleh Blogger.