Header Ads

Hudud: Kenapa ada juga manusia macam Muhyiddin?

WarkahDaily – Kenapalah ada juga manusia caca marba macam dia ni dalam dunia ni. Apakah beliau ni dah keliru dengan identitinya sendiri sebagai orang Islam sehingga tanpa segan silu meminta parti yang didominasi bukan Islam (DAP) untuk memberi pendirian samada sokong atau tidak terhadap hukum Islam (Hudud), padahal diri sendiri yang mengaku beragama Islam tidak pula sibuk untuk menyatakan pendirian beliau dan partinya terhadap hukum Allah itu.

Bukan setakat buat bodoh je terhadap pendirian mereka, malahan pernah mencaci dan menyekat hukum Islam berkenaan untuk dilaksanakan oleh kerajaan Kelantan sebelum ini.

Kelmarin dilaporkan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar) meminta DAP dan PKR menyatakan pendirian mereka berhubung pelaksanaan hukum hudud memandangkan PAS sudah bertekad untuk meneruskan undang-undang itu di Kelantan dan seterusnya di negara ini, jika pembangkang mengambil alih pentadbiran kerajaan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.

“Yang penting sekarang bukan soal pendirian Barisan Nasional (BN) tetapi pendirian parti lain dalam PKR itu sendiri. Sebelum ini mereka telah menyatakan tidak setuju pelaksanaan hukum hudud, tetapi PAS masih bertekad untuk teruskan.

“Ini memberi kesan kepada rakyat yang perlu fikir dan membuat pilihan pada PRU nanti,” kata Muhyiddin dipetik dari The Malaysian Insider.

Pendirian itu perlu, kata Muhyiddin kerana beliau tidak mahu rakyat keliru dan meletakkan mereka dalam keadaan tidak menentu.

Sibuknya Muhyiddin, rakyat tahu nak buat pilihan dalam PRU nanti, usah ngada-ngada la. Kamu harus jaga Umno dulu, rakyat beragama Islam masih pening nak pilih Umno sebab kamu ngaku Islam tapi halang hukum Allah.

Woi, engkau dah ada kuasa, mengaku Islam lagi tu, rakyat bukan setakat mahukan pendirian kamu, bahkan mahu kamu melaksanakannya atau membenarkan PAS untuk laksananya. Rakyat bukan lagi keliru dengan identiti kamu sebagai orang yang mengaku Islam, bahkan merasa pelik, kamu mengaku Islam tapi tentang hukum Allah.

Bukan Islam menolak tidak menjadi perkara pelik sebab itu hak mereka, tapi engkau orang Islam, berhak ke engkau menentang hukum Allah?

Usahlah sibuk dengan pendirian orang bukan Islam terhadap hukum Hudud, kamu sendiri sebagai orang Islam sepatutnya lagi berhak untuk menyata pendirian.

Seolah-olah kamu memang ada niat untuk mengadu-domba dan menakut-nakutkan tentang pelaksanaan Hudud terhadap bukan Islam dan memberi satu tekanan kepada mereka.

Menjadi tanggungjawab kamu wahai Muhyiddin, untuk sediakan platform kepada badan-badan dakwah di Malaysia ini untuk melakukan sesi penerangan kepada bukan Islam tentang kebaikan Hudud, dan bukannya cuba menakut-bakutkan mereka. Kamu kan orang Islam.

Jangan bagi orang nampak kamu ni bodoh sangat!
Dikuasakan oleh Blogger.