Header Ads

Dari padang, Khairul Fahmi beralih ke bidang peragaan?

WarkahDaily – Fenomena fanatik terhadap sukan nombor satu, bola sepak di negara ini semakin hangat selepas satu demi satu kejuaraan yang dicipta oleh pemain bola sepak negara di pentas antarabangsa.

Perkembangan itu diambil kesempatan oleh majalah hiburan untuk ‘tumpang sekaki’ populariti yang baru tercipta dengan menjadikan pemain sebagai target melariskan jualan majalah mereka. Dengan harapan, peminat bola sepak turut beralih kepada mereka. Dah jadi kerja mereka, nak buat macamana, bisnes!

Kalau dulu, pemain bola sepak negara sekadar ‘top’ di padang, namun kini ia sudah dijelmakan di majalah sebagai penghias muka depan. Tak aneh, jika sekarang pemain bola sepak sudah jadi selebriti yang setanding dengan artis tempatan.

Antara pemain yang sudah menjadi selebriti glamour, penjaga gawang skuad Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat atau lebih dikenali sebagai Apex, ternyata popular dan sensasi.

Selain dilanda banyak kontroversi, kini wajah Khairul Fahmi dijadikan penghias kulit hadapan majalah GLAM Lelaki bagi edisi Januari/ Februari 2012 dengan penampilan glamour dan seksi.

Dipetik dari blog hiburan, Khairul Fahmi tidak keseorangan beraksi depan kemera. Bersamanya seorang model, Anastascia yang kelihatan seolah-olah sedang membuka baju Fahmi dari belakang.

Gambar muka depan majalah berkenaan yang dipetik dari ruangan forum terkenal, Cari.com.my itu turut meletak tajuk ‘Khairul Fahmi Che Mat The World Class Goalkeeper’ (penjaga gol bertaraf dunia).

Khairul Fahmi, 22, pernah dilaporkan mahu bersara awal dari karier bola sepak setelah dihujani pelbagai kontroversi yang membabitkan diri dan aktiviti sosialnya.

Persoalannya, apakah Khairul Fahmi benar-benar serius dengan kenyataan ‘merajuk’ tersebut dan beralih arah ke bidang peragaan?

Namun, Khairul Fahmi telah membuktikan bahawa dirinya mampu menjadi fenomena dan memiliki ‘aura’ yang berjaya menarik ramai pihak untuk terus menyokongnya, khususnya setelah mempertahan dan menewaskan skuad Garuda di tempat lawan pada Sukan SEA di Indonesia baru-baru ini.
Dikuasakan oleh Blogger.